Dünyanın en iyi oyunlarında ‘Türkiye’ imzası görülecek

Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen’den Türkiye Oyun Sektörü Değerlendirmesi

Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, Türkiye’nin oyun sektörüne ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

Son zamanlarda “hyper casual” olarak tanımlanan basit oyunların dünya genelinde ilgi görmemesine dikkat çeken Tüzgen, Türkiye’de bu tür oyunların geliştirildiği stüdyoların hızla PC ve konsol oyun stüdyolarına dönüştüğünü gözlemlediklerini belirtti.

Türkiye’nin Oyun Sektöründeki Yeri

Tüzgen, İstanbul’un Avrupa’da en fazla oyun stüdyosuna sahip şehirlerden biri olduğunu belirtirken, Türkiye’nin oyun girişimciliği konusunda ciddi bir deneyime sahip olduğunu vurguladı. Tüzgen şunları söyledi: “Türkiye’de artık daha geniş kapsamlı, uzun süre varlığını sürdürebilecek oyunlar geliştiren şirketlerin sayısı artıyor. Bu şirketler dünyada en iyi oyunları üretme potansiyeline sahip ve yakında bu oyunları görmeye devam edeceğiz.”

  • Türkiye’de geliştirilen bir oyunun ABD’deki en büyük teknoloji fuarında tanıtıldığına değinen Tüzgen, bu girişimlerin artarak devam edeceğini belirtti.
  • Bilgisayar oyunlarına karşı ilginin arttığını ve Türkiye’de bu alanda önemli başarıların yakalandığını kaydetti.

Siber Güvenlik Önlemleri

Siber güvenlik konusunda önlemlerin artması gerektiğine değinen Tüzgen, Bilişim Vadisi olarak nitelikli insan gücünün yetiştirilmesine yönelik programlar düzenlediklerini belirtti.

Tüzgen, Türkiye Yazılım Okulları’nda yazılımcılık eğitimi verildiğini ve öğrencilere siber güvenlik gibi alanlarda uzmanlaşma imkanı sunduklarını söyledi. Bu sayede ülkenin siber tehditlere karşı daha güçlü hale gelmesine katkıda bulunmayı hedeflediklerini ifade etti.

Eduvence Eğitim Platformu

Tüzgen, Bilişim Vadisi’nde hayata geçirdikleri “Eduvence” platformunun girişimcilere hızlandırma programları için eğitimler verdiğini belirtti. Bu platformun, öğrencilere interaktif ve projeye dayalı eğitim imkanı sunduğunu vurgulayan Tüzgen, Eduvence’nin yurt dışındaki üniversitelerin ilgisini çektiğini ve Türkiye’nin ihraç ettiği bir eğitim platformuna dönüştüğünü söyledi.

Bilişim Vadisi’nin yeni girişimcilik merkezinin Vadi İstanbul şubesinde 4 bin metrekarelik bir kuluçka merkezi kurulacağını da belirten Tüzgen, eğitim ve teknoloji alanındaki atılımlarının ülkenin sınıf atlamasına olan katkısını vurguladı.

Related Posts

Yapay zekayla modanın dönüşümü: Tasarım, teknoloji, sürdürülebilirlik

Moda dünyası, yapay zekâ (YZ) teknolojisinin öncülüğünde tarihinin en büyük dönüşümlerinden birini yaşadı. Tasarım süreçlerinden tedarik zincirine, müşteri deneyiminden sürdürülebilirlik hedeflerine kadar her alanda YZ, sektörü daha hızlı, verimli ve …

Düşünüldüğünden 100 bin yıl erken başlamış! İlk melez çocuk mağarada ortaya çıktı

Yeni bir araştırmaya göre, Neandertaller ve Homo sapiens arasındaki çiftleşmelerin düşünüldüğünden 100 bin yıl daha erken gerçekleştiği ortaya çıktı. Araştırmacılar, 140 bin yıl önce yaşamış, beş yaşında olduğu düşünülen bir çocuğun iskeletinin hem Neandertal hem de modern insan özellikleri taşıdığını belirledi.

Bebeklik anılarımızı neden hatırlamıyoruz?

Bebeklik dönemine ait anılarımızı çoğu zaman hatırlamayız; bu anılar bellekte yer etmez. Peki beynimiz, hayatımızın ilk yıllarına ait anıları neden “siliyor?”

Emektar astronotlar tepkili: “NASA’yı kurtarmak için çok geç olabilir”

Trump yönetimi NASA’da sert bütçe kesintileri uygulanmaya hazırlanırken, ajansın emektar isimlerinden tepkiler gecikmedi.

Rusya’da WhatsApp ve Telegram aramaları engellenmeye başlandı

Rusya’da yaptırımlardan ötürü gerekli altyapı yenilemelerinin yapılamaması nedeniyle WhatsApp ve Telegram üzerinden aramalar engellenmeye başladı.

Kırık Çubuk Problemi genç matematikçiler tarafından çözüldü

Yüzyıllardır matematik tarihini süsleyen bilmecelerden biri olan “kırık çubuk bilmecesi”, klasik versiyonunda tek bir çubuğun iki rastgele noktadan kırılmasıyla üç parçaya ayrıldığında üçgen oluşturma olasılığının 1/4 olduğunu savunur. Ancak …